Garantier

Godkjennelser drivhus

Fasadenor.no strever etter i samarbeid med våre leverandører, tilby de beste garantiene i bransjen og samtlige varer hos Fasadenor.no er derfor omfattet av garantier. Vi gir full garanti på alle produkter i henhold til kjøpsloven. Du som kunde skal føle deg trygg når du handler hos oss. I de tilfeller hvor du selv har forårsaket skaden som f.eks. ved feilmontering eller feilhåndtering, vil Fasadenor.no ikke ta ansvaret for ditt produkt. Du må selv dekke alle kostnader som Fasadenor.no vil ha med dette. Ta alltid vare på fakturaen, da den vil fungere som garantibevis. Om du har betalt på annet vis må du ta vare på kvitteringen som du får via epost i forbindelse med at varen leveres, da den fungerer som garantibevis i disse tilfeller.

Reklamasjon

Om kjøperen oppdager kvalitetsfeil på leverte varer ber vi kunden kontakte Fasadenor.no snarest via epost: post@fasadenor.no slik at vi kan rette feilen. I de tilfeller hvor varen byttes ut er det kundens ansvar å få returnert den defekte varen. En retur som oppstår på bakgrunn av en reklamasjon bekostes av Fasadenor.no

Ved eventuelle synlige eller skjulte skader behøver vi fotodokumentasjon på skaden. Om du vil gjennomføre en reklamasjon, vennligst kontakt oss via epost til post@fasadenor.no

Andre garantispørsmål kan stilles til kundeservice.

Skulle du få levert feil varer ber vi deg kontakte kundeservice så fort som mulig. Feil plukkede varer må ikke monteres eller åpnes. I så fall anses kunden å ha godkjent leveransen. Dette gjelder ikke ved omstendigheter som gjør at det først ved montering er mulig å se at det er feil vare som er levert. I disse tilfeller kommer vi til å rette opp i feilen.

Force Majeure

Fasadenor.no kan ikke holdes ansvarlig for manglende oppfyllelse av visse forpliktelser når dette skyldes slike befriende omstendigheter som beskrevet nedenfor. Dette gjelder også om omstendighetene forhindrer, vanskeliggjør eller forsinker fullførelsen.

Befriende omstendigheter er blant annet tiltak eller unntak fra myndigheter, ny eller endret lovgivning, konflikt på arbeidsmarkedet, blokader, brann, oversvømmelse, sabotasje eller ulykker av større omfatning. I force majeure inngår myndigheters avgjørelser som påvirker marked og produkter negativt, f.eks. avgjørelser om advarselstekster, salgsforbud med mer eller en unormal nedgang i markedet.

Tvist

Tvist løses gjennom forbrukerrådet eller av norsk domstol etter norsk lov.

Angrerett

For privatpersoner gjelder angrerettloven. I følge angrerettloven har kunden rett til å angre på sitt kjøp, uten å måtte angi en grunn, innen 14 dager etter mottagelse av vare og utfylt angrerettskjema. Skal angreretten benyttes så gjelder denne på kjøpet i sin helhet. Om angreretten benyttes står kunden selv for returfrakten.

Angrerettloven inneholder restriksjoner når det kommer til tilvirkningskjøp. Etter lovens § 11 annet ledd løper fristen fra de påkrevde opplysninger er mottatt. I tråd med lovens § 16 kan det avtales at produksjon påbegynnes før angreretten går ut, men skulle kunde da velge å benytte seg av angreretten må kunden selv betale alle påløpte kostnader så langt.

Angreretten gjelder kun for privatpersoner. Er du usikker på hvilke produkter som ikke omfattes av den generelle angreretten ber vi deg kontakte kundeservice eller epost.

Når kunden handler på Fasadenor.no godtar man de generelle kjøpsbetingelsene ved bestilling og det godkjennes da at produksjon av denne typen varer påbegynnes.

Skal angreretten påberopes gjelder følgende:

Gi beskjed til vår kundeservice innen 14 dager etter du har mottatt varen og utfylt angrerettskjema.

Du har som kunde rett til å undersøke varen du har tatt imot før en eventuell avgjørelse om retur tas. Undersøkelsen skal gjøres med forsiktighet og skal ikke være mer omfattende enn nødvendig da varen skal returneres i uforandret stand. Vi ber deg om å returnere varen i originalforpakningen. Ordren skal også returneres komplett om ingenting annet er avtalt mellom Fasadenor.no og kunden.

Fasadenor.no kan debitere kunden for eventuelle ekstra kostnader som følger av ikke-komplette returer, alternativt nekte å akseptere returen.
Ta alltid vare på følgeseddelen til returen er godkjent av Fasadenor.no

Ved retur fra kunde til oss står kunden ansvarlig for skader som kan oppstå under transporten.

Om du ikke er treffbar ved levering av din bestilling debiteres du for de kostnader som oppstår. Dette gjelder også pakker som leveres til utleveringssted og som ikke blir hentet. Du debiteres kostnader for respektive produktgrupper som går i retur samt 99kr i handling gebyr.

DRIVHUS GARANTIER FRA FASADENOR.NO

vi i Fasadenor.no er stolte over å tilby et bredt utvalg av solide drivhus fra Kløver, med noen av Norges ledende garantier på markedet. Vi har også et tett samarbeid med Gmore Greenhouse, som er en av verdens ledende produsenter av drivhus.

Våre drivhus fra Kløver leveres med en 15-års stormgaranti til 38 m/s. Dette betyr at hvis ditt drivhus skulle blåse avgårde eller kollapse på grunn av vind, vil vi vurdere skadeomfanget og erstatte eventuelle ødelagte deler eller levere et helt nytt drivhus. Det er viktig å merke seg at denne garantien kun gjelder hvis drivhuset er forankret til et ordentlig fundament som en ringmur, platting, betongfundamenier eller annet fundament forankret til grunnen. Dette er kundene våres selv pliktig til å dokumentere. I tillegg til vår stormgaranti, tilbyr vi også 15 års delgaranti og fabrikkgaranti på alle deler av våre drivhus fra Kløver. Dette inkluderer aluminium, bolter, skruer, glass og alle andre deler. Hvis det skulle oppstå noen skade eller feil på disse delene ved levering, vil vi erstatte dem enkelt og kostnadsfritt for deg som kunde. Drivhusbutikken.no er forpliktet til å dekke alle kostnader for eventuelle skader, mangler eller feil på våre drivhus, i henhold til vår garantiordning.

Vi har alle glass og deler til de ulike modellene på lager til enhver tid, slik at du som kunde kan føle deg trygg på å ha et fungerende og komplett drivhus når du trenger det. Vi oppfordrer alle kunder til å ta bilder av drivhuset når det er ferdig montert eller installert, slik at eventuelle tvister eller uenigheter kan løses på en enkel og rettferdig måte. Hos Fasadenor er vi opptatt av å tilby deg som kunde en trygg og pålitelig handel med de beste garantier på markedet.

Har du en drøm om å ha et glasshus i hagen din? Vil du bruke drivhuset ditt som et lysthus eller en hagestue? Det er fullt mulig å gjøre dette, men det er viktig å tenke på at innredningen bør være tilpasset klimaet inne i drivhuset og forholdene der. Drivhus er ikke vanntette konstruksjoner, og det er ingen vannlekkasjegaranti på drivhusene. Derfor bør du bruke materialer og møbler som tåler fuktighet, kondens og temperatursvingninger. Fasadenor.no anbefaler at du bruker møbler som tåler utemiljø i deres drivhus og uisolerte hagestuer. Du må huske at drivhus heller ikke er isolerte konstruksjoner, så det vil forekomme dugg og fuktighet. Vann og kondens kan forekomme i drivhus, og det er viktig å huske på å fuge taket med rikelig mengde ved montering av de ulike modellene. Det kan komme inn vann under gummilistene og i skjøtene mellom glass og profiler når det regner eller snør. Planter og vanning bidrar også til dugg og kondens. En god ventilasjon som automatiske vindusåpnere eller vifte minsker kondens i drivhus slik at du får en tørrere luft.

Hvis du trenger hjelp til montering, samarbeider vi med monteringselskapet Drivhusgutta AS. De kan bistå deg ved behov, og du kan avtale direkte med dem rundt pris og dato for oppsett. Hvis du ønsker å montere drivhuset selv, kan du alltid ta kontakt med Fasadenor.no sine drivhus-selgere for hjelp og tips før og under montering. De kan hjelpe deg så godt de kan via telefon og e-post i deres åpningstider. Det er viktig å ha klare spørsmål og gjerne bilder på forhånd for en enklere dialog rundt problemforklaring med kundeservice.

Mange av kundene til Fasadenor.no ønsker å montere drivhusene sine selv. Dette kan være en morsom oppgave, men det kan også være utfordrende for noen. Monteringsanvisningene som følger med drivhusene er imidlertid gode og enkle å forstå, med bilder som forklarer de ulike stegene. Fasadenor.no monterer ikke drivhus for kundene på grunn av manglende kapasitet. Kunden står derfor ansvarlig for monteringen, og kan ikke reklamere på monteringsfeil eller skader som oppstår som følge av monteringen. Fasadenor.no kan imidlertid hjelpe kundene med spørsmål og levering av deler på kundens regning ved behov. Kunden oppfordres til å kontakte Fasadenor.no hvis det er behov for hjelp eller avklaring rundt monteringen.

ACCOUNT
Ønskeliste
Ønskeliste
Logg inn
Opprett konto

Dine personopplysninger vil bli brukt til å støtte opplevelsen din gjennom hele denne nettsiden, for å administrere tilgang til kontoen din og til andre formål beskrevet i vår personvernregler.

Password Recovery

Glemt passordet ditt? Vennligst skriv inn brukernavnet eller e-postadressen. Du vil motta en lenke via e-post for å generere et nytt passord.

HANDLEVESKE 0